tirsdag 31. januar 2012

trening på Trandum 31 jan 2012

Trening i iskalde  , tja... mellom 9 og 10 blå.Isfingre, men glade hunder.Ring trening i dag, og Mack hadde jo aldri vært med på slikt før....men hvilken innsats.. stadig flinkere til å igge andre hunder.
I FS/HW trente vi vendinger og  heel. Der har jeg svikta grundig i det siste.Plass har blitt favorisert.. Vi gikk også litt mellom beina. Men vendinger  mellom, det ble for tøft ennå..

Så var det ring trening. jeg mener, fri ved foten uten  bånd? Det ble som vi ikke tenker så mye på, at uten å styre med båndet ( skambank skulle en ha) så må en ta i bruk annet kroppspråk. Og det går jo faktisk særs bra, når en bruker kroppen til å kreve kontakt uten å rykke og nappe, styre om en vil..
.Den helt store forandringen skjeddde da jeg rettet meg opp, og forventet at han skulle følge... og det gjorde han.. En skal gå som en er ferd med å ta skolens bølle på fersken , og har oppstrammingen klar..

Dekk under holdt var ekkelt, han ville holde øye med meg, når jeg runda utenfor synsfeltet. Stå og bli stående har vi jo ikke jobba så mye med, så det regna jeg med ville bli litt kinkig.
..På innkalling kom han helt av seg selv, men uansett som et olja lyn...Neste gang  venta han på kommando, men var like kjapp.. Så deilig...
Jeg var spent på hvordan han ville takle hinder...Vi hopper jo gjennom armer, så han kan jo prinsippet. Og hinder var kjempegøy! Han tok det med en gang... svevde over!! Lotte rakk ikke å knipse en gang...

jeg vet han kan bli god,.,.. må bare trene i HW programmet vårt. Det er det vi skal satse på neste gang nå. Til sommeren, tenker jeg.... Rekrutt om ikke annet... Går det bra.... Ja, da blir det klasse 1! Synes han har gjort så store fremskritt allerede.... Så stolt av stjerna mi...Han vil bli bedre enn Henrik på sikt!!

Takk til flinke fotograf Lotte!!
Raio er klar til innsats..

Kontakten sin det...

Lineføring

Portispels i fin flyt

Innkalling, ikke noe å si på farten..

Hva skjer deeeer borte da mon tro??

Tenke litt.....

Spøkelseskladden morer seg med belønningsleke til slutt!

Døøøøø tauknute, døøøøø!!

Er vi klare? Eller kom vi litt skeivt ut? hihi..

Mack har full kontakt...

Lineføring..

Holdt!

Blir litt lening over stakkaren ja....Dette er ikke rett i ryggen-holdninga....

Vakringen..

Stolt ja...Også uten bånd og alt...

Erre mulig at det er samme bikkjehelvetet som stikker av i freestylekonkene? Ingen grunn til at han skal få fortsette å ha det ryktet altså,..... Se, han kan!

Dekk under marsj.Dekken går fint, men å bli liggende... hmm

Innkalling!

Hinderet blir satt opp for annen gang. Og han er klarere enn ett egg!

Flygende Mack....

2 kommentarer: