lørdag 25. august 2012

fantastisk magisk dag!

Sitter nå matt og lykkelig med en sliten litten mækkelækk inntil stolen min.. Det har vært en fantastisk dag..

Og jeg hadde søren ikke trodd det for noen dager siden. Hadde heller ikke greid det uten hjelp fra mine supre hundevenner..
sette opp bane om en time? Yeah right..
I går skulle Ine komme nedover og vi skulle preppe bane på Trandum. Bane med blomster i fullt flor, og bane under tordenværhimmel..


Så det måtte vi gjøre i dag.. Supre Ine var i full sving, med bane og klipp da jeg ankom i titiden. Og mens vi klønte, fiksa bane, satte opp telt, og jeg forklarte ruta fra Plantasjen til Trandum på telefon en del ganger, så seg de på i biler med bur og hunder i,de kjente og kjære fjes, klare for stevne!

Alt gikk greit, det ble litt kløning med strømmen, men hva tusan er et stevne uten at anlegget krever sitt av nerver og svette... -men med tilsendte kjentfolk,så vart det lyd.
Måtte steppe inn som speaker, men hva gjorde vel det..?

Og for en dag det ble.... lettskyet,men nærmere solsteik enn noe annet..
Ingen ble disket, tenk det!! Ingen bissevovver utenfor ringen..Tre fantastiske dommere, og deltakere i alle klasser, samt uoffisielle 6+

Vi hadde også en rekrutt.
Deretter overtok landslaget, med arrangering av åpen klasse. Der kan man stille, med godis, leker og bånd, og få uoffisiell vurdering og en liten påskjønnelse av arrangør. Inntekten gikk til landslaget.

Vi var 19 påmeldte, så jeg kunne bruke mye tid på å få opp Mack. Han satte i vei mot Bella, men jeg tråkket på båndet og ble streng"DETSKALVIIKKEHANOEAV!" ( jepp, jeg kan brøle)
Neivel, tenkte Mack og skjerpa egget..

Så satte vi oss ned og koste oss og slappa av, fora litt med godis ...og så var det vår tur..

og han var så flink!!!
Vi improviserte jo, men visste hvor vi skulle i punktene i progammet.. Dessverre ikke filmet... men jeg har dokumentasjon fra bedømmingen.. Takk Anja..

Han jobba hele sangen 1.20 uten godbit, og var så på!! Er vi kommet over kneika nå?? Kan vi jobbe videre med øvelser og program uten å tenke at jeg har en hund som er slik et kasus at jeg ikke kan stole på ham på banen?? Vi skal jobbe, men med et annet utgangspunkt!

Er vi klar til å tenke på neste stevne??Eller et konkret stevne i stedet for" ikke enda"?

For en fantastisk dag, nok en gang.. Takk til alle, alle, alle...
Vidunderlige Mækken min..

http://teamnorway.blogspot.no/2012/08/resultater-nannestad-258-12.html
resultater!





3 kommentarer:

  1. Det er en ting man har ventet lenge og godt på, og det er dere to!!! Heia Mackern!

    Ser frem til å se dere på stevne snart nå ja! Dette unner jeg dere virkelig! :D

    SvarSlett