onsdag 13. juni 2012

trening 13 juni -terrierstikk faktisk

Agility trening i dag. Vi var så få at vi ikke trente bane , men framadsending over hinder og hjul.

og har kort og godt gjort meg følgende erfaring:

¤ Vi kan begynne å bruke stoffbur igjen, han slapper av der. Supert.. å drasse rundt på stålbur er både tungt og upraktisk.
¤ Om Mack er under kommando så er det lettere å holde styr på. jeg gir meg ikke på at jeg trenger en fri kommando
¤ I følge instruktør så stikker Mack  fordi han er gira , og belønningen ikke kommer. Da belønner han seg selv. Visstnok vanlig for agilitynoobs.. og i sær for terriere.... Det blir det buret av, før vi prøver igjen to skritt tilbake.
I tillegg må jeg være obs på stress og nyinnlæring med han løs..

i grunnen har jeg ikke ham så mye løs når vi trener. Kanskje derfor han får så lite erfaring  med å  jobbe  løs også? Men det er klart, øvelse gjør mester...Og jeg må ha ham under kommando

Akkurat nå  synes jeg vi ikke kommer in gang med noe.. min egen feil, og mangel på struktur...
Det er bare å gå i gang.. systematisk..... sukk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar