torsdag 24. september 2020

Mack, du er så fin, selv på hjertemedisin....

 


 Det var tydeligvis på høy tid å ta denne hjerterøntgenprosedyren. Han har jo ikke hatt sympomer.

Ting har endra seg siden høsten 2009 , ja... 

"Hunden har hjertefeil, jeg skriver ut resept..." Og Henrik fikk flere  glade dager og ny spring i beina..


I 2020 med en 11 åring blir en altså henvist til hjerterøntgen. Makaløst egentlig.. en ser jo alt på en live skjerm.

Det var lysstråler i lungene, det var fargespill, høyre og venstreklaffer og  hjertebank og stipla linjer.

Og han var så tålmodig som helst...Liggende på siden og med elektroder på magen..


Men hadde hun sagt "fare for hjertesvikt "en gang til så tror jeg jeg hadde løpt ut... Hun var bare veldig veldig grundig og obejktiv og ville gi meg informasjonen jeg trengte, inkludere meg i situasjonen...Så  det var jo nødvendig

Det må også sies at hennes første kommentar var at det var godt å se en sånn slank voksen cavalier. Og at allmenntilstanden hans var helt utmerket

Uansett, det var nødvendig å få det gjort.   Vi fikk med resept. på medisin og vanndrivende. Det  ble goodiebag også.. eget tablettbrett.. og ja, det er en app også.... wow

Jeg vet at Dagen er langt unna ennå...  Og meg og min besteste godgutt har mange gode mil igjen i maskineriet... 

11 år, og mer på vei.. jeg er ufattelig rik og heldig... Så nok en gang har jeg lært leksa.. små saker i helsa bør sjekkes ut, for det kan ligge større saker skjult bak i skyggene som trenger belysning.

Og ja... vi skal leve akkurat som før, Mækken og jeg




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar