lørdag 29. februar 2020

Vi tester ut trikseprøven i klasse 2

Da skal Mack også få en dag 2... trikseprøve klasse 2..

Vi har litt av en jobb foran oss, men i august- september kanskje??

1 Slalom mens fører rygger....
Denne har jeg aldri jobba med.. jøsses kake plutselig kom bikkja inn fra høyre side ?????? Han tok små sirkler for å komme i posisjon, men det slutter han nok med når det er mer energibesparende å la være. Huet mitt gikk litt rundt, for dette var uvant...

2 Rygge
Mack kan rygge, men i dag så stoppet han opp... ikke noe problem , dette er dagsavhengig

3 Rundt meg, begge retninger...
rundt meg kan han, men det er dager hvor den øvelsen er litt kjedelig. .  Mot sola? Witherskin blir for tungvindt.. Måne innført.
Mack jobba greit med denne

4 snurr/ spinn
Her må jeg holde tunge i rett munn, for gutta har hver sin retning de foretrekker, som da blir snurr, den andre spinn. Han klarte fint dreiningene, men jeg må passe meg tror jeg...

5 hopp
Kommer jeg ikke til å bruke mye tid på å trene

6 løfte en labb, holde i tre sekunder
Friske opp å løfte beina sammen annenhver gang, black and blue. Tror Mack kan det sånn halvveigs. Vi rakk ikke denne øvelsen i dag.

7 snutetarget
han treffer godt på sticken, men  flytter seg for fort vekk... Snoutchallenge??  den skal vi klare å lære inn og holde i tre sekunder

8 Rekvisitt
tråkke rundt på gjenstand har vi aldri gjort.. det finner vi ut av.. Kan bli en øvelse jeg skipper, i allefall med gammern min

9 Bukke
 Rakk ikke denne heller i dag... husker ikke om vi har jobbet med denne i det hele tatt... Kanskje på kurs da han var valp/unghund. Blir spennende å se hvor vi ligger an der..

10 Heelwork, tar vi utendørs senere

11 ryggen mot fører
ut, snu seg og  bli stående i 3 sek...  Tja... kan gå lett å lære inn,  men behøver ikke... vi får se..

12 valgfri øvelse..
Aner ikke hva denne blir ennå Kanskje suss?

 Da blir FS  dag 1 og Trikseprøve dag 2




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar