tirsdag 20. juni 2017

Den sommeren du fyller åtte..

.. er denne sommeren.. tenk det, Mækkelækk...

Jeg vet også, at når jeg får lønninga mi i mars 2018, så er du eldre enn det Henrik ble. Det vet jeg kommer til å hende.
Du er en frisk og fin gutt med bare noen småplager, men jeg merker jo de små tegn som viser at du ikke er noe  unghund lenger..

Du har fått grå tegninger  i øyenvippene
Du har grad 2 kanskje en lett 3 bilyd på hjertet
Du løfter ikke beina når båndet kommer under magen eller mellom beina , men blir stående, og lar meg ta den jobben

Og til sist det beste og fineste tegnet på at tiden har gått: vi kjenner hverandre godt vi to, stoler på hverandre, og vet hva som er innafor, eller ikke. Så spørs det da, om du gidder å ta hensyn til det...

Denne sommeren fyller du 8 år... Vi skal kose oss, besøke brodern og menneskene hans i Bergen og hans tobeinte lillesøster, vi skal snuse i veikanten, og se solskinnet gjøre pelsen din enda mer gullgylden revebrun.
Og vi skal tigge til oss ost, og være så kosete som bare du kan....
Dette, blir bare enda en sommer sammen. Du, jeg , matfar og kinesen.
Blir ikke det fint, Mækken?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar