onsdag 25. mai 2016

en milepæl for gullgutten min - nå må vi ta vare på helsa..

Vi  var på Årnes hos J for å finne ut om Mack hadde noen låsninger i ryggen eller nakken.
Joda, det var nedre del av ryggen som var synderen, men det var mange årsaker.

Dårlig sele, som gjør at en trekker med skuldrene , og ikke brystet , ørene som plages med ørevoks, så nå har man fått resept.
Dessuten var tennene klar for en ny runde.

Mye på en gang .I tillegg har da den tredje vetrinæren, J, altså konstatert bilyd på hjertet.

Men summa summarum, dette er varselstegn, ingen dommedagsklokke. Jeg har kjøpt en god sele, og merka faktisk forskjell på tur, bare der. Han trekker jo, men på en helt annen måte.
Han fikk god knekking og massasje, og så blir det tannrens så fort som råd er..

Ørene skal også snaues godt inni.
På den lyse siden :Han er 7 år, og helt passe i vekt.. Godt bikkjene mine er tynne i allefall.. Haha

Aldri mer halsbånd, og aldri mer seler uten støtte..

Vel hjemme rydda jeg vekk flere av dem og fikk sortert ut saker som ikke passer, og leker som ikke fenger også.
Her skal det bare være gode støttende seler heretter...



Mack innviet bunadslenka han arva etter  Henrik, når så galt skal være..
Skjønt galt.. Synes han ble kjempefin , jeg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar