tirsdag 29. januar 2013

mer trening, nytt miljø

Tok Mack med på kurset til Tardis, for å trene han litt i pausa.

Og det var litt nedslående å se hvor fullstendig på snusen han var . Hadde det ikke vært et bånd så hadde han vært over alle hauer..
Men vi fikk jo gjort noe.. Og det slår meg  at det er mye å lære på grunnkurset for Mack også.
Kontakt, vente ut,  belønne kontakt når han ikke venter det osv
Og ro trening.. så jeg ikke prøver å konkurrere med stresset og gjør vondt verre.
Og trene i andre omgivelser..

hmmm

Så kommer vi hjem, skal ut på tur.Tardis fikk være hjemme, så jeg hadde gode muligheter til å jobbe mens jeg ventet
Tenkte som i agility, han skal, og jeg forventer befinne seg i fot posisjon, og vente på kommando.Han er aldri av kommando før jeg sier det..

Og jeg kunne jobbe med innkalling fra sitt, ute. Han kommer, stopper på kommando, rygger som en oioi..

Å, hvor det er lys i tunnellen...

Har fått litt å tenke på nå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar