søndag 29. juli 2012

Treningsblogg!

 Vekk med seg, misunnelsesmonstre... Vi går  ut og trener!!! Vi kan også!!

Vel, det er en begynnelse.... Han liker ikke øvelsen noe særlig, Finner seg i det er vel rette beskrivelse.
Dro bort på skolegården, med bikkje og pakkenellik...

Først gikk jeg gjennom programmet til Love Chant uten hund, for å se om det kan brukes. Og det kan det.. I Overgangene  trengs litt mer tenkning, men det var ikke det som var hovedplanen her.. Ville heller ikke kjøre for mye plass posisjon, for det er jeg redd han begynner å bli lei..

Så, her er dagens program :
- gå plass
- gå heel
-sidelengs foran  begge retninger
- gå mellom
- overgang heel/mellom
 - turn+ rygge mellom
- godbit på nesa og rulle

og så som en lite innfall : rygge mellom bein, helt i begynnelses fasen

Evaluering  :
Ser virkelig ut som jeg har valgt to øvelser han ikke liker... Hmf.. Han flytter seg lenger og lenger vekk fra meg når jeg beveger godbiten . Hmf.. går jeg for fort fram?
Jeg gir  meg ikke.

Ser også at jeg har noe å jobbe med når det gjelder presisjon, om jeg skal bli god i hw.
Bakpartskontroll er noe jeg bør egne meg til, og jeg har fått masse tips til, men hver gang så kjenner jeg motivasjonen synker.... kjeeeeedeeeeligt.. vet ikke hvorfor
Samme med posisjonsnøyaktighet. Jeg vet  jeg slipper litt billigere unna fordi jeg har liten hund, og at det  ikke skal være mer avstand enn 2 meter mellom hund og eier, men som det er nå lunter Mack ved siden av meg på  3 sider, han er ikke i stål posisjon. Dette må jeg tenke  mer på... Men søren heller, han henger med i lange etapper!!! Må jobbe med vendinger..
Godbitøvelsen kan bli bra, bare jeg ikke pusher ham for mye.
For  Mack er ganske klar når han ikke gidder mer. Og grunnlaget i all treninger jo å like det en gjør...Hunden skal synes det er positivt.

Undrer meg på om jeg tar munnen for full om jeg begynner å tenke litt freestyle igjen også.. parallellt..Uff.. jeg er flinkere til å ta en runde på måfå på gulvet enn jeg er til å planlegge.. og når det gjelder å øve presisjon... jaja.. potensialkurven kan stige radikalt..

stolt av gutten min uansett.. Han har hatt mye å gjøre i dag.. vet jo ikke noe om grublinga mi...Alt jeg har lyst til..
Og..... jeg kan hoppe side lengs! Hurra...( blir snart frisk)

( facebook innlegg helt til sist)

sant, det men føler så veldig på at vi ikke har noe i ringen å gjøre ennå... og vi burde og skulle vært der.....men ... ikke med den innsatsen og sånn omstendighetene har vært i vår.Samt at pelsen og jeg har måttet bli kjent med hvordan vi jobber... jeg synes han er treg....
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar