lørdag 28. april 2012

Konkurransetreningsdag Moss/Kambo

Denne dagen har jeg sett fram til med forventning!
En hel dag med trening i ring, i konkurransenære rammer, treffe mine freestylervenner på to og fire , og teste ut Mack i tøffe omgivelser.
Måtte andre se det  jeg har sett i pelsen , men som Mack har  skjult svært godt hver gang vi har vært påmeldt på stevne.!!!!( utstikk, snusing, vise labber)
Og måtte lp treninga, passeringskurset og agilitymoroa gi bekreftelse og mestringsfølelser og mersmak... og vise at å jobbe med mutter er helt ok

God damn it... i september fikk han til to ynkelige snurr i rekrutten..Enda jeg visste han var god for mer....

og jaggu ble det en god dag.... Jeg begynner nå å se muligheten for å kunne melde på krapylet i nærmere fremtid. Rekrutt for all del, men med et program som kan fungere... Bare det nå er et hwtm program da.. og ikke for mye FS..

Mack var kjempe flink!!Vi luftet godt først, og etterpå , så han fikk snusing som belønning Etter lufting, kontaktøvelser..For joda, han v i l l e bort til andre hunder, og han v i l l e snuse litt i bestemte retninger. Men jeg fikk ham med..Båndet hang løst... og selv om vi er noobs, selv om det er mye å plukke på ( om ikke annet at jeg tukla til rekkefølgen) så presterte han alle 4- 6 gangene vi kjørte programmet.... nærmere 3 minutter!!

Og programmet fungerer... om det bare blir godkjent.. så skal jeg nok finpusse det, jobbe ytterligere med kontakt, og jobbe med egne kroppspositurer..

Jeg er stolt av gutten min i dag, han har vært så flink... vi er på vei..

og ikke minst var det moro å se hva andre syssler med av musikk og øvelser...Mitt inderlige ønske er at flere melder seg på i konkurranser nå.. for ja, de er klare!!

Macken min... verdens beste...

http://www.youtube.com/watch?v=iUeCKlibw3E&feature=share
Mann har filmet oss i dag... vi er i startgropa! ett av forsøkene..

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WK8ED7HgnDk
Ett forsøk til....

Tips fra ei som er luuur ; mindre avstand, en snurr rundt fører holder, så det ikke blir så mye FS ( ellers nok), jobb med overgangene.

Hmmm finne på noe lurt da da.. der han snurrer rundt meg må det være litt heftig..Hvordan få det til å bli posisjon.. *tenkebox*



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar