lørdag 31. mars 2012

kurs med Karen og Kath! dag 1

Vi har vært på dag 1 av kurset i regi av foreningen vår, fra England kommer selveste eliten! Karen Sykes and Kath Hardman. Grorud gård i Andebu
Mye teori i dag, kanskje ikke noe helt nytt, men alltid kjekt med nye innfallsvinkler, og noe plukker en jo opp som en hadde glemt
Og ikke minst : å møte flokken, og nye hundevenner en ikke kjenner ennå.
God spredning på raser, moro!

Dumme  meg tok ordet og lurte på hvordan en kommer seg ut av "kan ikke noe, men har lista full"angsten, men glemte jo at om jeg ikke har rett pusteteknikk og er to setninger ferdig formulert før det jeg skal si, så er jeg over stokk og stein med engelsken min.. Verb, uttale, hele dritten.. Og alle vet jo at jeg er engelsklærer-.- BAH!

vi jobbet også litt praktisk både alene med posisjonsarbeid ( jaaaada.. vi må ha ny kommando på gå plass??) og gruppe program. Moro at 6 damer kan bli enig, og det ganske kjapt også.. freestylechicks can cooperate!Vi fant felles øvelser alle kunne

Mack jobba relativt bra på utfordrende underlag ( ridehussand) men det var mange forstyrrelser. Han er veldig ukonsentrert og vil gjerne snuse og hilse på alle. Brukte "Target" for å få kontakt, og ventet ham ut, satte ham i plass når det ikke skulle skje noe. Lot det regne skinke som ikke var dagens rette godis, da det skulle droppes og tas imot.. Skinke som har ligget i kjøleskapet et par dager er i allefall ikke dropp godis. Mulig jeg fikk noen poeng for at det festet seg skinke i ører og i panna, men sikker er jeg ikke. Pølse i morgen.. At godbiten falt på bakken blir jo bare mer snusing en ikke vil ha.
Dessuten liker jeg dårlig å jobbe i svær boble jakke, og med den sure vinden var ikke det noe valg.

Mack ble veeeldig treg i allefall på gruppe framføringa vår. Sirupslalom.... Betyr det at vi må øve inn et rolig nummer?? Hihi , det blir jo slowmotion når han skal på banen.. hihi

Vi må som sagt skille på værsågod og fri og har miiiiil igjen på vanskelige underlag og forstyrrelser. Deriblant andre hunder

pokker heller.. jeg vet han kan.. jeg vet...

Hjemme laget jeg meg hundeperm,samlet rot og røti av kompendier ,diplomer og slikt i en stooor perm. Bare å fylle inn..
Lurer på om jeg skal leke meg litt med det planlagte nummeret mitt jeg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar