tirsdag 21. februar 2012

trening på Trandum 21 februar

Etter to timers tur i formiddag var jeg spent på hvordan konsinga kom til å bli..Jeg mener, han reagerte jo max på tur med andre hunder i dag, men har vært flink ellers på trening og i helgen blant alle  figurantene og andre deltagende hunder.. regner jo med at var sliten også.

Neida, han var PANG på det øyeblikket han satte forlabbene på plassen!
herlig... vi trente ;

¤ heel, endelig satt den!

¤ stå, stå under marsj. Skal vi si, med pedagogiske termer : underveis. Går jeg bak han eller framover, så er han der... han ikke skal altså.. jobbe med det

¤  sitt, dekk, sitt dekk osv.. iz good.. lurer på hvordan vi skal komme derfra til stå, men det finner vi ut av..

¤ gå mellom  beina. Han liker det ikke, men han gjennomfører, i  korte økter

¤ tannvisning. uff.. han har ikke ro i rumpa.. vi kommer ikke lenger enn at "dommer " kontakter ham liksom

¤ fellesdekk. Har sett det bedre ja..da jeg hadde gått i fra, og det øyeblikket jeg snudde meg , så var han i gang med innkalling.... og fikk selvsagt de to andre også med seg.. Og når jeg gikk bak han, så måtte han jo sitte opp for å se etter meg...

Heldigvis er de to siste øvelsene ikke noe jeg har så veldig bruk for, men kunne jo være greit å ha det på plass alikevel.

To andre positive faktorer:  1 Han velger stadig meg fremfor andre hunder.Ikke bare med blikk og oppmerksomhet, men også at han ser på hunden, og vender og kommer mot meg.. det er jo da jeg trenger dette. På stevner, konkuranse og  på banen

2 Vi hadde  en incident med en annen hund,som vi ikke har møtt før. De har derfor heller ikke hilst.
Han og Mack fikk øyenkontakt  da vi skulle gå i mot i lineføring, og krysse deres linje.Hannhunden kom derfor bort, ulovlig selvsagt, siden eier slett ikke hadde  gitt ham frikommando. men, pytt det er sånn som skjer. Slapp Mack sitt bånd , og de  snuste. Enten det nå var slik eller sånn, jeg vet jeg har en hund med mangel på intimsone så fikk den andre hunden nok, og gjorde et utfall.Eier tok fatt i hunden som hadde en forvirret Mack i bakken, og dro denne med seg.Mack fulgte etter , knurret og bar seg. jeg løp motsatt vei  og brølte "hiiiit!" ( nei, ikke med de lyseste notene, men dog) Etter  dobbelt kommando, tverrsnudde han og kom.. Flink gutt! Han gjorde akkurat det han skulle!

En ugrei situasjon, som slutta som den burde. Overslagshandlinger skal en ikke lastes for.

Stolt av bisken min i dag også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar