tirsdag 26. januar 2021

Vet(t) du hva, Mack, nå holder det for en stund synes jeg...

 Først stenspisinga di i september, med påfølgende hjertemedisinsregime, med mutter oppe en halv time før  Gamle-Erik for å tilpasse tablettene til jobbavreise, så sjekk som kostet noen kroner forrige torsdag knytta til denne pumpa di ... Det holder nå, Mack...

 I går kveld så står han og ser på meg  i en underlig stivna vinkel. Og tisser på gulvet. Og når det han tisser har en farge som utvanna sursøt saus, så blir ikke muttern særlig blid.

Dette gjentok seg en gang til, og når han kvinker til og går mot døra en tredje gang, så skjønner jeg tegninga.

Ringer de vise venner for råd ( Oppdretter, L og syrran), sender bilde til vetrinær, og får time i dag etter arbeidstid

I mellomtiden har man googla og funnet prostata,  nyresvikt, eller en enkel liten infeksjon..  Men almenntilstanden er god, matlysta på topp, og halen går, så jeg får vel ikke panikken


Han sover hele natta, jeg sover med fulle klær ( treningsbukse og t-skjorte) i tilfelle jeg må opp i en fart. I morges stod jeg klar med boks til å fange det som måtte komme. Jeg tror Mack mente jeg måtte ha fått en skrue løs, så han sparka bakut så det meste skvalpa ut. Men en trenger jo ikke så mye.

Husbond meldte om en helt ordinær morgen etter at jeg hadde dratt, og jeg kom tidlig hjem. Alt vel . Kinesen stressa , slikka og ville jokke. Antagelig er det noen dufter han reagerer på. Slitsomt.

Hos dyrlegen venta klemming på alt fra nesetipp, ører og labber til en prostatasjekk han kunne ha spart seg for... Furta under stolen min mens jeg snakka med vet.  Vi gikk for urinveisinfeksjon. Prostatatata var brabrabra, og ikke noe var vondt og ømt. ( Ja, han sier i fra om akkurat det) Antibiotikakur it is

Så, innom apotek på vei hjem.  Per nå er han den best medisinerte i huset..... godt det meste åker ned i brødhølet med litt kremost. 

Men  du, Mækkelækk...? Nå holder det  for en stund, ok?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar