fredag 23. februar 2018

Første økt til trikseprøven

Gode gamle Mæcken ble jo permitert , men aldi pensjonert.

Så jeg la ut gulvet ( ti nye brikker) og begynte fra toppen.
Og det er ikke sånn at min eldste voff ikke kan sine gamle triks. Min konklusjon er at han har fint lite på kjøkkentrening å gjøre.. vi må ut og ha forstyrrelser, vi.. Det var aldri det at han ikke kunne som var greia
Mack fikk være den første til å teste 30-brikker gulvet.
Han kan fremdeles dekke "helt ned", og det er sånn han skal gjennomføre haketrikset

Begynte fra toppen:
1 slalom
ikke noe problem

2 rygge. Han rygger i allefall rettere en broren, og i allefall fire steg. Men så har aldri Mack vært så bendy og i flere tidssoner på en gang, slik som smurfen. (Han er halveigs rundt meg før jeg får plassert ham i front)

3 rundt meg, ikke hans favoritt greie ,men han gjør det. Trenger å trenes på med forstyrrelser, for om han ikke har øyenkontakt, kan mye skje bak min rygg

4 snurre. Lenge siden vi har triksa med det, så jeg må repetere hvilken vei han snurrer, som ikke er den samme som Tardis. Han snurrer en gang, men ikke to. Det blir en snurr og så tilbyr han annet. Sånt gidder ikke jeg lenger, så det skal han snart få med seg. Belønner for to, ikke en. Lydhørhet kommer når en vet hva som betaler seg

5 hopp Nå skjedde det noe morsomt, for jeg tok fram targetsticken. den ble plutselig en rar greie, han rygga unna og bjeffa. Hoppe over den, det skjedde ikke...Men armene minem det gikk greit.. snåle vofsen

6 holde labb i tre sekunder. Hvilken vil du ha? tilbød Mack. Denne gidder jeg  ikke å trene mye på

7 ut på target, en/to labber på i tre sekunder, Denne trente jeg ikke på akkurat i dag. Men her kan alt skje ... Prosjekt ja...

8 rundt target ( show) Har heller ikke lært Mack  denne øvelsen. Men nå var sticken helt ufarlig. Han skjønte ikke helt, men tok konseptet lett. Må bare memorere hans beste retning, slik at jeg kan hjelpe

9 haken til hunden skal plasseres i hånd, gulv eller kroppsdel i tre sekunder.Dette har vært favoritt øvelsen til Mack siden han var valp. Det første han lærte etter sitt, og det han foretrekker å vise meg når han får tilby det han vil. Nå skal vi bare drøøøøøye den

10 Heelwork. Når lille vimse henger med deg i denne, så vet jeg at den må sikres i mer vanskelige omgivelser... Vi må ut, vi...

11 valgfri øvelse : sitte bamse, han sitter som en prest. Skal jobbe  oss opp til ti solide sekunder, mens jeg gjør noe annet.

Etterpå lekte vi faktisk litt, boffa til hverandre, dytta  litt i ham, og nappa labber. Ikke så ofte vi gjør det.. han er så nedtona i lekespråket sitt. men når han ikke går sin vei, så er han jo med

i nærkontakt for å få godis....( vel fortjent)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar