onsdag 9. mai 2012

agility - og første konfrontasjon!

Agility i dag ja.... To økter separat mellom store og små, vekselsvis inne på møne, bom, og vippe, og ute med hopphindre og tuneller. felles på slutten

Mack hadde flere utstikk. Ikke minst når retningen  er mot de andre og hundene.. og så har vi jo tisseflekker.. Takk og lov at han er så tjukk i pappen at han blir stående der, og kan løftes  tilbake på banen.
Når han er god så er han  god, men det er aldri godt å vite når han skjener ut. Tror  også stressnivået er en faktor for  en liten hormonbombe med kokende hode.. De sier det er normalt og går over...

Og mens en er inne på brus hoder- Mack har hatt sin første konfrontasjon i dag. Stor løs hanne som skulle ut på banen, synes Mack ikke var noe særlig, og deretter BANG! Slapp båndet, men da de andre fikk fatt i motparten så fikk jeg erfare at jeg ikke har noen Henrik lenger, som ville søkt tilflukt bak meg. Neida, Mack gjorde utfall, og da den andre kom seg løs så havna jo Mack snart underst igjen.

Ingen ble såra utenom i stoltheten. Men da vet jeg i allefall at jeg har en hund som kan ta igjen. Greit nok det, så lenge han ikke starter noe.. Tror ikke det ligger i personligheten hans da..Aldri noe moro slikt..

Raio ble for mye på tullern, og da ga Mack skikkelig vokal tilbake melding.

Jaja, skal ikke male fanden på veggen, godt at han kan stå opp for seg selv, og godt jeg fant det ut her og ikke i en hundepark..det mått jo skje en gang..

1 kommentar:

  1. Ellie trenes aldri uten bånd for tiden, slik at hun ikke kan få belønnet seg på egen hånd ved å stikke ut å gjøre "bedre ting". Ser ut til å ha gjort underverker *krysse fingrene*, hun har nå holdt seg hos meg helt og holdent de siste ukene...

    SvarSlett