onsdag 1. april 2015

pause over??

For en dag..
Først overfallet , to ganger nakkegrep før dama fikk kontroll (" det går jo aldri noen her..." sagt, midt i boligstrøket)

Derfor ble Mack med på treninga, så jeg kunne holde et lite øye med ham.
Og kan du fatte.. etter å ha snust seg ferdig i lokalet så jobba han jo som ei klokke..
( det var jo jeg som ikke huska programmet,  ettersom vi ikke har jobba med dette siden i desember men det kan vi pusse støv av ...)
Spennende å se Ida, Anniken og Hanne jobbe også.. En plukker jo opp litt..

Anniken har filma.

https://www.youtube.com/watch?v=-xH9M2uv0lo

Så, hvem tusan melder jeg på til Fredrikstad nå??? Begge er uaktuelt..

mandag 9. mars 2015

Vekttabell, Mack.


9 aug 2011   8,6 kg
 19 juni 2012  8.1 kg
13 aug 2012  8 kg
2 feb 2013  7.9 kg
21.feb 2013  7,7 kg
 12 aug 2013  9,3 kg
21 aug 2013   9,2 kg
17 feb  2014   10,6 kg
22 mai 2014   9.5 kg
26 aug 2014   9.6 kg
 30 sept 2014  9,2 kg
 3 feb  2015   9,4 kg
9. mars 2015  9,2 kg
27 apr 2015   9,1 kg
1 jun 2015    9.3 kg 
5 aug 2015    9.3 kg 
10 apr 2016 8,5 kg 
18 mai 2016 8,5 kg
11 august 2016  8, 5 kg 
22 feb 2017     8,7 kg
9 juni            8,5
9 aug 2017   8,8
15 nov 2017  8,9 
19 jan 8.7 kg 
28 mars 8,2 
2 aug  19 8.0
4 aug 20 8.0
21 jan 21 6,5
22 feb 7.1


tenner er noe skit.... tygg på den

Leverte Mack ( 9,2 kg) til tannlegen, ba dem sjekke kjertler også.

Litt sånn skjelven i magen når jeg ikke er med, pleier jo vanligvis å vente ute om ikke annet.
Men etter  jobb så stilte man opp forventingsfull..

og her fikk man to glade gutter og tiender..

Javisst var det kinesen jeg hørte på bakrommet, men det var Mack hadde mest å komme med.
Han var den som hadde verst for å sovne.. det pleier jo å være omvendt.
og det er mulig at han må trekke to tenner på grunn av "fuksjon"

æsj..

Men analkjertlene var fine, så han kan bare drite i å ake seg på stussen heretter..

Streng beskjed av oppdretter at neste telefonsamtale som innledes med " har litt dårlige nyheter" kun skal dreie seg om alvorligheter...
Notert

tirsdag 3. februar 2015

aua i brunblomsten..

jepp, vi har klemt litt på analkjertler hos dyrlegen

Aking, piping og masse småbæsjing var en tydelig tegn . Like så at han har vært veldig urolig..

Og det som kom ut var heller ikke så pent.Kunne blitt en infeksjon? Så , nå håper jeg at min bestis får det bedre.. med sine 9.4 kilo..



fredag 30. januar 2015

fredags trening

Vi må jo jobbe videre med nummeret vårt, godt jeg har det skrevet ned..

Vi jobbet litt med target på gulvbryteren til leselampa mi. Han delja til, med labben, men klarte ikke helt å slukke sånn med dagens økt..

( drømmer om en morgen rutine der han ordner den biffen når vi står opp)

Ellers øvde vi på elementer i programmet vårt, og litt kjeding. Han er jo så på, når vi er hjemme. Han står på kommando, og holder fokus, og tar kommandoene lett.

Bamse perfeksjoneres, han skal holde posisjon selv når jeg tar ned hånda, og beveger på meg.
Vi trente også litt øvelser på krakken. den er akkurat så skabberakkete at det blir litt balansetrening i det

Så, vi skal ikke gi ham opp nei

Bamse på krakken. Her er det vaklete underlag, og liten plass

snurr i bilder

snurr i bilder

og heelt rundt



onsdag 14. januar 2015

en ting har i allefall Mack lært

.... at når  vi møter noen så er kanskje godis i vente, og den kan vi fange i lufta...

Jepp, de lærer av hverandre..

onsdag 7. januar 2015

økt

Litt rart å trikse litt med Mack uten tanke på konkurranse i bakhue.Det er jo sånn jeg pleier å jåsse med Tardis

Men men. Vi trente litt stå, der er han riktig flink
Apportbukken er ikke blitt noe mer gøy. Fikk han ikke til å gripe mer tak, han ville bare dytte med snuten. Om jeg trakk den mot meg så trakk han også seg unna

Dekk med helt ned blir bedre, kjenner han jobber hardt med å holde haka i gulvet.. såååå lyst til å kikke opp